skola

Första skoldagen idag, tanken "vad fan gör jag här?" var en tanke jag tänkte hela dagen ungefär. Korsholms gymnasium, eller gymnasium överhuvudtaget är nog inte något för mig. Visst, mina vitsord är hyfsade och jag har fixat skoljobbet rätt så bra förra året, om man inte räknar med alla frånvaron. Säkert skulle jag klara av gymnasiet men varför vara nånstans man inte trivs, nånstans där det känns fel att vara? så onödigt. Började se på lite yrkesskole alternativ, kom in på merkonom och konstaterade att jag tror det skulle vara något för mig, det finns mycket jobbmöjlighet inom den branshen och dessutom har företagande och ekomiska grejer intresserat mej så länge jag minns. Tog bara alltid förgivet att jag skulle till gymnasiet så tog mig aldrig tid att riktigt bekanta mig med andra alternativ, som yrkesskola tillexempel. Så denhär veckan ska jag fara och tala med studiehandledaren och se hur det skulle fungera i praktiken. Så snart kanske ni har en heidi mindre i korsholms gymnasie ;) men inget är fastspikat ännu, får se helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0