heidi har en åsikt

Något jag blir så otroligt störd på är ojämlikheten mellan det kvinnliga & det manliga könet! T.ex. det som så många tagit upp; när en pojke strular med 100 flickor på en kväll är det något han kan skryta med åt sina vänner, något som han får status för! Medans när en flicka gör det stämplas hon på direkten till en hora.. ungefär. Vad är det för stil? Jag är så himla trött på sånt! Och inte är det bara där ojämlikheten märks utan också i t.ex. lönen, män&kvinnor som gör exakt samma jobb tjänar garanterat olika mängder pengar, män förtjänar mera och kvinnor mindre! Varför ska det vara så? Kvinnorna är precis lika bra på att jobba som män, så varifån kommer lönskillnaden? Om jag vore politiker, skulle detta definitivt vara det första jag skulle göra en ändring på!

Inte är det ju männens fel att ojämlikheten existerar, det är bara något som levt kvar sen gamla tider men ändå suger det att det ska vara så!

Eller vad tycker ni andra?

Kommentarer
Postat av: S A N D R A T J U L I N S

Kolla in dagens låt med Taylor Swift (: http://sandratjulins.blogg.se/2010/february/he-says-baby-is-something-wrong.html#comment

2010-02-03 @ 16:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0